Trumna z supermarketu

Media co jakiś czas informują o planach wprowadzenia na polski rynek największej sieci supermarketów na świecie – Walmart. Może się wydawać, że nie ma to większego znaczenia dla branży pogrzebowej. Warto jednak zauważyć, że na Zachodzie Walmart w swojej ofercie ma m.in. trumny i urny.

Można je znaleźć także w internetowym sklepie sieciówki w dziale z artykułami do… domu. Na rynku amerykańskim Walmart ma w swojej ofercie jedenaście modeli trumien w cenach od 995 (trumna ze stali) do 3199 (trumna z brązu) dolarów. W ofercie są także cztery urny w cenach od 135,99 (drewno wiśniowe) do 199,98 (dąb) dolarów.

Amerykańscy przedsiębiorcy pogrzebowi próbują się bronić przed utratą części zysków i zdarza się, że nie zgadzają się na to, by klient sam „dostarczył” trumnę. Jeżeli w danym miejscu funkcjonuje kilka domów pogrzebowych, to zwykle któryś z nich mimo wszystko godzi się na taki pochówek, więc bojkot Walmartu nie przynosi rezultatu.

Trudno powiedzieć, czy jeżeli Walmart wejdzie do Polski, będzie sprzedawał także trumny i urny. Dopasuje przecież ofertę do naszego rynku. Warto jednak pamiętać, że konkurencja może przyjść także z zupełnie niespodziewanej strony.